Siemanko, nie wiele polaków wie że istnieje coś tak genialnego jak Acfun Guard (skr. ACG) lub MetaHook. Są to wtyczki .dll które wstrzykujemy w proces hl.exe (robimy inject) do naszego Counter Strike'a Non Steam
ACG jest kompatybilne tylko z kilkoma wersjami silnika GoldSrc, na temat MetaHooka nie wiem ale prawdopodobnie jest w stanie być kompatybilny z każdą wersją
Co te 2 wtyczki nam dają do zaoferowania ? :)
ACG oferuje:
- Możliwość wyświetlania grafik tga oraz spr za pomocą 2 natywów
- Overwiew radar (jak w source)
- Mini Scoreboard
- Hitmarker Table
- Możliwość podmiany dowolnego dźwięku
- Jest również Anty-Cheatem
MetaHook oferuje:
- Wyświetlanie grafik tga oraz spr na ekranie gracza
- Wyświetlanie sprite'ów bez limitu czasowego (przydatne do technologii motion tracking)
- Odtwarzanie filmów bik wewnątrz gry
- Możliwość podmiany tła mapy
Tak więc jak widać każda z wtyczek korzysta z czegoś innego, dlatego nasuwa się pytanie, czy jest możliwość uruchomienia 2 wtyczek naraz ? :)
Odpowiedź brzmi NIE ! Wtyczki gryzą się wzajemnie przez co dochodzi do crashy po stronie klienta
Ja postanowiłem skupić się na ACG ponieważ z autorem można się spokojnie dogadać po angielsku mimo że jest z Chin :)
A tutaj wam oddaje linki do ewentualnego downloadu i dokumentacji:
Acfun Guard http://lolifun.net/en/index.html
MetaHook http://csodjb.blogspot.com/2012/03/good-news.html
"[...] czy jest możliwość uruchomienia 2 wtyczek naraz ? :) Odpowiedź brzmi NIE ! [...]"
OdpowiedzUsuńNo nie do końca. Nie czytałem dokładnie o tych dwóch libach, aczkolwiek najpewniej obydwa korzystają z hook'a na dx3d/opengl ( inną opcją jest inline function calling, ale wtedy nie powinny się gryźć ), więc teoretycznie można napisać loader, który zapisze adresy do jakiś innych, określonych komórek w pamięci, aby oba wątki miały do niego dostęp bez bezpośredniej integracji w pamięć procesu. ( ofc. tu jest też potrzebna modyfikacja ACG i MetaHook'a )
Przyjmijmy że uruchomiliśmy 2 wtyczki jednocześnie, i powiedz mi co się stanie gdy i w acg i w metahook'u odpalimy overview radar ? będą na siebie nachodzić, czy zacznie sypać błędami ?
UsuńPrzy założeniu, że nie integrują w siebie nawzajem, i nadpisują standardowy radar ( a nie nakładają nową teksturę ), to radar zacznie.. migać. Ew. jak tworzy nową teksturę to tak, będą na siebie nachodzić. Sypać błędami nie będzie, jeżeli obydwie wtyczki nie zakładają trampolin na funkcje wyświetlające, w innym wypadku wyskoczy Assertion Failed i crash aplikacji ( i przekierowanie do debuggera, np. Dr. Watson )
UsuńA mógłbyśpodać z jakiej wersji HLDS zalecane jest korzystanie na AC Fun ?
OdpowiedzUsuńZalecam 4554 :) Nie miałem z tą wersją jakiś większych problemów
OdpowiedzUsuńWitam masz kolego może jakieś pluginy do MH
OdpowiedzUsuń